Сюди входять консультації на гарячій лінії, звернення до сімейного лікаря або до вузького фахівця з ментального здоровʼя (психолога, психіатра, психотерапевта).
Про це свідчать результати другої хвилі дослідження, проведеного дослідницькою компанією Gradus Research Gradus у межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я Ти як? ініціативи першої леді Олена Зеленська.
Зростає використання позитивних стратегій боротьби зі стресом: порівняно з 2022 роком, респонденти частіше вдаються до, наприклад, прослуховування музики, улюбленої справи чи хобі, проведення часу із близькими.
4% опитаних відмітили, що використовують техніки самодопомоги.
Водночас серед усіх цільових груп з 71% до 77% зросло відчуття стресу або сильної знервованості. Цей показник найвищий серед молоді віком від 25 до 34 років – 82%.
Серед найпоширеніших причин відчуття стресу або сильної знервованості – повномасштабна війна (72%) та фінансові складнощі – 43%.
Також в дослідженні визначені причини, які українці вважають достатніми для звернення за фаховою допомогою та що саме стоїть на заваді, аби зробити цей крок.
Детально ознайомитися із дослідженням «Ментальне здоров’я та ставлення українців до психологічної допомоги під час війни» можна за посиланням: https://drive.google.com/…/1eYYcGNnue…/view
Опитування було проведено дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному додатку. Онлайн-панель Gradus відображає структуру населення міст з кількістю мешканців понад 50 тисяч у віці 18-60 років за статтю, віком, розміром населеного пункту та регіоном. Період проведення опитування: 1 хвиля – 22-26 вересня 2022, 2 хвиля – 18-20 жовтня 2023. Розмір вибірки: 1 хвиля – 2 001 респондент, 2 хвиля – 2 000 респондентів.
Друга хвиля дослідження, що проводилася у жовтні 2023 року за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку USAID Ukraine – USAID Україна, мала на меті оцінити динаміку стану ментального здоровʼя українців та ставлення до психологічної допомоги у порівнянні з показниками осені 2022 року: https://drive.google.com/…/1VlROuLPpQjebHShr…/view